Sprzęt używany w naszym OSP

  • GBA Star 244 539N80

    Typ: GBA 2,5/16
    Marka: Star
    Model: 244
    Silnik: S-359
    Pojemność skokowa: 6842 ccm
    Moc: 150 KM (110kW)
    Maksymalny moment obrotowy: 432 Nm
    Napęd: 4x4
    Ilość miejsc: 6
    Układ miejsc: 1+1+4
    Zabudowa: Przedsiębiorstwo Specjalistyczne Bocar
    Zbiornik wodny: 2500 l
    Autopompa: 1600 l/min

  • GCBA Jelcz 539N81

    Cięzki samochód wodno-pianowy z nadwoziem typu JELCZ 004 GCBA 6/32 Jelcz 579 [M] 72

    Charakterystyka techniczna
    Podwozie:
    rodzaj podwozia : Jelcz 315
    typ silnika : SW 680
    wymiary - długość 7600mm
    - szerokość 2500mm
    - wysokość 3460mm
    Masa całkowita pojazdu : 15 690 kg
    Maksymalna prędkość : 92 km/h
    Zespoły pożarnicze : 4
    pojemność zbiornika na wodę : 6000 dcm3
    pojemność zbiornika na środek pianotwórczy : 600 dcm3
    autopompa - wydajność nominalna
    przy ciśnieniu 0,8 MPa : 3200dcm3/min
    - ciśnienie maksymalne 1,4 MPa
    - maksymalna wysokość ssania 7,5 m
    działko wodnopianowe - typ DWP 24
    wydajność nominalna przy ciśnieniu 0,8MPa - 2400dcm3/min

    Oto charakterystyka techniczna samochodu Jelcz 315. Silnik 6-cylindrowy ZS, SW 680/ 1 ustawiony był nad osią przednią. Przy średnicy cylindra 127 mm i skoku tłoka 146 mm miał objętość skokową 1 1 100 cm3. Silnik ten przy stopniu sprężania 15,8 osiągał moc 147 kW przy 2200 obr/min, a maksymalny moment obrotowy wynosił 743 Nm przy 1200 obr/min. Kuty jednolity wał korbowy podparto na siedmiu ślizgowych łożyskach głównych. Zastosowano wtrysk bezpośredni do toroidalnych komór spalania umieszczonych w denkach tłoków. Początkowo montowano tłoczkową pompę wtryskową oraz wtryskiwacze firmy CAV. W późniejszym okresie wprowadzono aparaturę wtryskową produkowaną w kraju według licencji firmy Friedmann - Meyer. Silnik miał górnozaworowy, popychaczowy układ rozrządu z wałkiem umieszczonym w kadłubie. Obiegowy, ciśnieniowy układ smarowania zasilany był jednosekcyjną pompą zębatą. Układ chłodzenia cieczą wyposażony został w termostat. Masa suchego silnika wynosiła 970 kg.
    Instalacja elektryczna o napięciu 12/24 V zasilana była z prądnicy prądu stałego o mocy 500 W (produkcji węgierskiej). Zastosowano dwa akumulatory ołowiowe 12 V o pojemności 170 Ah każdy. Rozrusznik o mocy 4,4 kW pochodził także z importu. Reflektory przeciwmgielne stanowiły wyposażenie seryjne. Dotychczasowe jednotarczowe sprzęgło główne sterowane mechanicznie dostosowano do współpracy z nowym silnikiem. Napęd doprowadzany był krótkim wałem napędowym do nowej skrzyni przekładniowej o poziomym układzie wałków.
    Miała ona pięć biegów, przy czym bieg czwarty był biegiem bezpośrednim. Biegi od II do V zostały zsynchronizowane. Jednoczęściowy wał napędowy z przegubami krzyżakowymi przenoszą napęd na tylny most. Sztywny most napędowy typu Raba P 018 zawierał przekładnię główną stożkową oraz planetarne zwolnice w piastach tylnych kół. Całkowite przełożenie mostu wynosiło 7,07.
    Podłużnicowa rama spawana rozszerzała się w części przedniej. Sztywna oś przednia oraz tylny most zawieszone zostały na podłużnych półeliptycznych resorach piórowych. W tylnym zawieszeniu zastosowano dodatkowe resory piórowe. Samochód wyposażony był w tarczowe koła z ogumieniem o wymiarach 11.00 - 20".
    W układzie kierowniczym wprowadzono przekładnię śrubowo-kulkową z integralnym wspomaganiem hydraulicznym. Do zasilania mechanizmu wspomagania służyła wirnikowa pompa firmy Hobourn-Eaton.
    Pneumatyczny układ hamulca roboczego podzielony został na dwa obwody. Instalację pneumatyczną zasilała dwucylindrowa sprężarka tłokowa. Połączenie z układem hamulcowym przyczepy realizowane było jednym przewodem. Hamulec pomocniczy (ręczny) mechaniczny działał na dźwignie hamulców tylnego mostu. Zastosowano także hamulec silnikowy.
    Kabina kierowcy typu 407 wyposażona została w dwa systemy ogrzewania. Z układem chłodzenia silnika połączone zostały dwie nagrzewnice z dmuchawami, umieszczone przy ścianie przedniej. Natomiast za fotelem kierowcy- zabudowano niezależne urządzenie grzewcze typu OETF-1 (NRD). Skrzynia ładunkowa o konstrukcji drewnianej przejęta była z Żubra A 80. Jej powierzchnia wyrosiła 1 1,2 m2. Podstawowe wymiary Jelcza 315 nie uległy zmianie w stosunku do Żubra. Nieznacznemu zwiększeniu uległa masa własna pojazdu i wynosiła 6440 kg przy ładowności 8000 kg. Przy pełnym obciążeniu pojazdu nacisk na tylną oś wynosił 9840 kg. Pojazd osiągał prędkość maksymalną 87 km/h. Zużycie paliwa wynosiło ok. 28 dm3/100 km, a podczas ciągnięcia przyczepy o masie całkowitej 14 t około 36 dm3/100 km. Produkcja seryjna Jelcza 315 puszyła w IV kwartale 1968 r.

    Wyposażenie:

    1x Kurtyna wodna Ø 52 z regulacją
    1x Wysysacz
    1x Przełącznik 110/75
    2x Przełącznik 75/52
    1x Pokrywa nasady hydrantu 75 PN
    1 x Zbieracz 2x Ø 75/110
    1x Rozdzielacz kulowy 75/52-75-52
    1x Smok ssawny skośny Ø 110
    1x Zasysacz liniowy
    1x Topór strażacki
    2x Klucz do łączników 110/75/52
    1x Klucz do hydrantu nadziemnego
    2x Prądownica uniwersalna Ø 52 PW
    1x Prądownica PW-52 TURBOSUPON
    1x Prądownica PW-52 TURBOJET
    1x Bosak strażacki mały

    4x Wąż ssawny gumowy Ø110 – 2500
    1x Wąż ssawny gumowy Ø110 – 1600
    1x Wytwornica Pianowa
    1x Bosak strażacki ciężki
    2x Mostek przejazdowy
    1x Siodełko wężowe
    1x hol sztywny
    2x liny stalowe holownicze
    2x widły FISKARS
    3x Drabina nasadkowa DN-2,73 (drewniana) 6710 mm
    1x Gaśnica proszkowa GP-12z – BC
    2x kliny stalowe pod kola
    3x szpadel

    motopompa pływająca Niagara

  • Slrt Ford Transit 539N82

    Samochód Lekki Ratownictwa Technicznego

    Lekki samochód do wykonywania zadań ratowniczo-gaśniczych
    zabudowany przez firme Stolarczyk

    Podstawowe dane techniczne:

    Podwozie: FORD TRANSIT

    Kabina: ilość miesjc siedzących 3 + 3

    Ilość drzwi - 4

    Silnik: wysokoprężny

    Moc maksymalna - 66 kW/90 KM/

    Rodzaj napędu: 4 x 2

    Nadwozie:

    jednoczęściowe, wielozadaniowe typ AF, z wydzieloną częścią na sprzęt pożarniczy wykonaną z profili ze stali nierdzewnej kwasoodpornej w postaci półek pokryrtych blachą aluminiową.
    Przedział sprzętowy przystosowny do wyposażenia

     

  • Ponton hybrydowy z silnikiem zaburtowym Honda o mocy 30KM

    Ponton Ratownictwa Wodnego z silnikiem Honda o mocy 30 KM

  • Łódź ratunkowa Cameo z silnikiem zaburtowym Yamaha o mocy 40 KM

    Łódź ratunkowa Cameo z silnikiem zaburtowym Yamaha o mocy 40 KM

  • GLM FSC Żuk A15

    Auto przystosowane do potrzeb gospodarczych

Dołącz do nas
Google+

OSP Miłakowo

OSP Miłakowo

OSP Miłakowo

OSP Miłakowo